Wrong email or password! Try one more time.

Forgot password?

Username should only contain alpha-numeric characters.

An account with this email already exists.

Password should contain at least 6 characters.

An email with a confirmation link has been sent to you.

Did you forget your password? Don't panic. Enter your email address,
and we will email you a link where you may create a new password.

If this address exists, we will send you an email with further instructions.

Back to authentication

Ia Google măsuri manuale în privinţa spamului?

Ia Google măsuri manuale în privinţa spamului? - răspuns de Matt Cutts

Rezumat:

Google este dispus să aplice măsuri manuale atunci când se încalcă politicile de calitate. Este important să se evite comportamentul înşelător, manipulator şi maliţios, lucruri care ar păcăli motoarele de căutate şi ar face ca paginile să fie clasate mai sus decât acestea merită. Uneori penalizarea ar putea fi doar o scădere, dar de regulă este vorba de eliminare. Principalele motive pentru care Google ia măsuri manuale sunt: spamul, chestiunile juridice şi cele legate de securitate.

 

Răspunsul lui Matt:

Întrebarea este dacă Google ia măsuri manuale cu privire la spamul web. Acţiunile manuale duc la eliminarea conţinutului, sau se poate ajunge doar la retrogradare? Există şi alte situaţii în care Google elimină conţinut din rezultatele căutării?   Mă bucur că am ocazia să clarific acest lucru, pentru că unii poate că nu ştiu asta, chiar dacă am scris în multe locuri pe Internet. Google este dispus să ia măsuri manuale pentru a elimina spamul. Dacă scrii un algoritm de detectare a spamului, apoi cineva dă căutare cu propriul nume şi găseşte conţinut porno off-topic, nu e prea plăcut. Acea persoană va scrie la Google şi ne va comunica neplăcerea produsă. Şi dacă noi îi răspundem: „Sperăm ca în şase – nouă luni să putem avea un algoritm care să găsească acest conţinut porno off-topic”, acesta nu e un răspuns prea satisfăcător pentru cineva căruia îi apare la o căutare cu numele său conţinut porno off-topic.

În unele cazuri, suntem dispuşi să luăm măsuri manuale cu privire la rezultatele noastre

Atunci când sunt încălcate principiile noastre de calitate privind spamul web. Căutaţi principiile de calitate, veţi găsi o pagină web bine documentată. Şi fiecare aspect e logic. Este esenţial să se evite comportamentul înşelător, manipulator, rău intenţionat, genul de lucruri care păcălesc motoarele de căutare, genul de lucruri care fac ca paginile să fie clasate mai sus decât ar trebui clasate. Şi la nivel specific – cloaking, pagini doorway sau umplutura de cuvinte cheie—se poate da click pentru a obţine mai multe informaţii, exemple, a afla de ce nu ne plac lucruri precum link-uri plătite, sau altele.   Răspunsul la întrebare este: da, suntem dispuşi să luăm măsuri manuale când descoperim că principiile de calitate nu sunt respectate. Mai departe, este vorba de eliminare sau se poate ajunge la retrogradare? Poate fi şi o retrogradare. Se tinde către eliminare pentru că spamul pe care îl vedem tinde să fie foarte explicit şi clar. Dar, în unele cazuri, există copii ale aceluiaşi conţinut, cu deosebiri nesemnificative, care poate nu e cu adevărat îngrozitor, dar e duplicativ sau se mai găseşte în mii de alte locuri. Deci e vorba de conţinut care nu adaugă un plus de valoare. Şi noi am scris în ghidul nostru de calitate că ar trebui de evitat conţinutul duplicativ, indiferent dacă e pe aceeaşi pagină. Conţinutul duplicativ se poate regăsi şi pe domenii doorway sau cross-domenii, în esenţă – mai multe domenii diferite cu un conţinut foarte similar sau chiar identic. Când descoperim lucruri cu adevărat rău intenţionate, acţionăm de cele mai multe ori eliminând conţinutul. Dacă descoperim încălcări ale principiilor noastre de calitate, dar nu atât de rău intenţionate, am putea aplica retrogradarea.   Iar ultima întrebare era: mai există şi alte situaţii în care Google elimină conţinut din rezultatele sale de căutare? Deci ne rezervăm dreptul de a elimina conţinut spam. Conţinutul poate fi eliminat din motive juridice, de exemplu am putea primi o plângere de la DMCA sau un ordin judecătoresc în care să ni se ceară să eliminăm ceva dintr-o anumită ţară. Suntem dispuşi să eliminăm conţinut şi din motive de securitate: malware, viruşi Troian sau alţi viruşi, genul acesta de lucruri. Un alt exemplu de securitate e atunci când numărul propriului card bancar îţi apare pe Internet. Iată câteva direcţii în care suntem dispuşi să acţionăm şi să eliminăm conţinut din rezultatele noastre de căutare. Aceasta nu e o listă completă. Credem că e important să putem discerne lucrurile. Dacă sunt chestiuni legate de siguranţă, sau bineînţeles, lucruri precum porno cu minori, acestea ţin de juridic. Dar cam acestea sunt principalele domenii: spamul, chestiunile juridice şi cele legate de securitate. Şi bineînţeles, marea majoritate a măsurilor pe care le luăm ţin de aceste trei mari domenii.   Dar, ca să fiu clar, ne rezervăm dreptul de a lua măsuri, indiferent dacă e vorba de retrogradare sau eliminare. Şi cred că trebuie să discernem bine. Vrem să le oferim utilizatorilor cele mai bune rezultate. Iar măsurile pe care le luăm deservesc acest scop, să asigurăm oamenilor care fac căutări pe Internet cele mai bune rezultate.

de Matt Cutts - Directorul Departamentului de Calitate a Căutării, Google

 

Videoclipul original: