Wrong email or password! Try one more time.

Forgot password?

Username should only contain alpha-numeric characters.

An account with this email already exists.

Password should contain at least 6 characters.

An email with a confirmation link has been sent to you.

Did you forget your password? Don't panic. Enter your email address,
and we will email you a link where you may create a new password.

If this address exists, we will send you an email with further instructions.

Back to authentication

Cum tratează Google articolele publicitare?

Cum tratează Google articolele publicitare? - răspuns de Matt Cutts

Rezumat:

Vânzarea sau cumpărarea linkurilor fără a dezvălui acest lucru este împotriva politicii de calitate Google întrucât aceasta ar înşela atât vizitatorii umani, cât şi algoritmii motoarelor de căutare. Atunci când este implicată o plată – deţinătorii de site-uri sau webmasterii ar trebui să se asigure că linkurile nu transmit PageRank (creând astfel condiţii echitabile pentru toţi), dar de asemenea să prezinte adecvat vizitatorilor natura comercială a tranzacţiei.

 

Răspunsul lui Matt:

Bună tuturor, Doresc să vă scriu astăzi, în câteva rânduri, despre articolele publicitare, publicitate nativă şi conţinut editorial.   Aş începe cu cel mai simplu subiect, conţinutul editorial. Acesta reprezintă ingredientul de bază în tot ce se publică. Dacă eşti blogger, este principalul lucru despre care scrii. Dacă reprezinţi un ziar, sunt ştirile pe care le publici, online sau pe hârtie. Cred că oamenii înţeleg destul de bine ce înseamnă conţinut editorial.   Ce înseamnă atunci conţinut publicitar sau publicitate nativă? Este vorba despre reclamă. Dar este, cel mai adesea, un tip de reclamă care seamănă destul de bine cu conţinutul editorial. Diferenţa esenţială este că cineva te plăteşte, nu scrii despre subiect, de la sine, fiindcă tu crezi că este interesant sau pentru că aşa vrei tu.   De ce mă interesează toate acestea? Până la urmă, de ce am ajuns să vorbesc despre acest subiect? Motivul este că, în interiorul echipei Web Spam, am observat o serie de probleme legate de conţinutul publicitar, conţinutul plătit sau publicitatea nativă, care nu au fost prezentate în mod adecvat, astfel încât cititorii să-şi poată da seama că textul este plătit. Aceasta reprezintă o problemă. Noi ne ghidăm, cel puţin din 2005, după principiul următor: dacă se plăteşte pentru link-uri, acele link-uri nu ar trebui să intre în algoritmul de calcul PageRank. Motivul este că Google, de foarte multă vreme şi, de fapt, peste tot pe Internet, oamenii au considerat aproape întotdeauna link-urile drept voturi editoriale. Ei creează link-uri către subiecte care le inspiră pasiune, care îi interesează. Vor să împărtăşească asta cu prietenii. Dintr-un motiv anume, îşi doresc să pună în evidenţă link-ul respectiv. Acum, dacă cineva ar veni la un reporter şi i-ar spune acestuia: te plătesc, poţi să-mi creezi un link în editorialul sau articolul pe care îl scrii? Oamenii ar fi induşi în eroare, neştiind că s-a plătit pentru asta, ceea ce nu ar fi deloc corect. Astfel, link-urile plătite care intră în algoritmul PageRank modifică peisajul, făcându-l inegal. Oamenii nu pot concura în condiţii echitabile. Această situaţie este contrară a ceea ce noi ne dorim: să asigurăm că există condiţii echitabile, pe Internet şi, cu siguranţă, în indexul Google.

Care sunt principiile privind reclamele sau publicitatea nativa?

Sunt două lucruri la care trebuie să ne gândim. Primul este legat de motorul de căutare. Din punctul de vedere al motorului de căutare, trebuie să te asiguri că, dacă link-urile sunt plătite, adică s-au tranzacţionat bani în vederea includerii unui link pe o pagină web, acesta nu intră în algoritmul PageRank. În esenţă, nu trebuie afectat clasamentul dat de motorul de căutare. Acest principiu nu diferă faţă de cel după care ne ghidăm de ani de zile. La fel, dacă dezvălui această informaţie, trebuie să te asiguri că o faci în mod clar pentru cititori. Ca regulă de bază, trebuie să pui la dispoziţie informaţii clare şi evidente. Oamenii nu trebuie să fie nevoiţi să caute prin texte scrise cu font mic, să dea click-uri sau să caute mult timp pe pagina respectivă pentru a afla că acest conţinut a fost, de fapt, plătit.   După cum se poate observa, politicile motorului nostru de căutare nu se schimbă, după cum nu sunt schimbări nici în echipa Web Spam. Motivul pentru care am abordat subiectul este că am observat că unii nu abordează acest aspect în mod corect. De exemplu, am văzut câteva site-uri din Marea Britanie care au primit bani şi au scris unele articole care au fost plătite, incluzând în acele articole texte ancoră bogate în cuvinte cheie, care transmiteau PageRank, fără a anunţa în vreun fel faptul că acele texte erau articole sponsorizate. E o situaţie în care, dacă un utilizator obişnuit citeşte acel site şi nu ştie că articolul respectiv a fost plătit, devine destul de frustrat şi enervat când află că acesta a fost plătit. Din acest motiv, de ani de zile noi am luat măsuri în ceea ce priveşte astfel de situaţii. Şi vom continua să luăm măsuri drastice. Noi credem că este important să îţi poţi da seama dacă ceva de pe Internet este plătit sau nu. Şi nu este vorba doar de echipa Web Spam, de calitatea căutării sau de rezultatele căutărilor pe Internet. Echipa Google News a publicat recent pe blogul lor un mesaj în care afirmă că, dacă nu se oferă o dezvăluire adecvată privind conţinutul plătit, indiferent că este reclamă nativă, publicitate sau orice altceva, de fiecare dată când sunt bani la mijloc, dacă utilizatorul nu află acest lucru într-un mod suficient de clar, din lipsa unei informări adecvate, echipa Google News s-ar putea nu doar să şteargă conţinutul plătit, ci să se ajungă chiar până la excluderea publicaţiei din Google News.   Iată, dacă analizăm deci Google şi politica noastră privind publicitatea, aceasta a fost constantă în ultimii ani. Dorim doar să reamintim şi să ne asigurăm că oamenii au înţeles că reclama nedeclarată poate fi o problemă. Dacă primeşti bani şi postezi conţinut despre care oamenii nu îşi dau seama că este plătit sau care nu este prezentat într-un mod adecvat, atât faţă de oameni cât şi faţă de motoarele de căutare, noi suntem dispuşi să luăm măsuri în legătură cu acest lucru, nu doar în ceea ce priveşte rezultatele Google Search, nu doar în interiorul echipei de combatere a Spamului Web, ci şi în Google News. Iată, deci, de ce oamenii ar trebui să fie extrem de precauţi când iau în considerare astfel de lucruri, pentru a se asigura că au oferit o informare adecvată, astfel încât să le fie extrem de clar utilizatorilor ce anume de pe Internet este plătit şi ce nu.

de Matt Cutts - Directorul Departamentului de Calitate a Căutării, Google

 

Videoclipul original: