Știind cât de invadat este internetul cu informații despre SEO, cu oferte tentante de promovare online a brandurilor (unele de valoare, altele mai puțin), am decis să te ajutăm să înțelegi ce face, de fapt, un expert SEO, de ce ai avea nevoie de el și cum înțelegi dacă este un profesionist sau nu.
Care sunt responsabilitățile de bază?
Indiferent de este un freelancer sau reprezintă o firmă SEO,
un specialist în optimizare este capabil să îndeplinească următoarele:
- Știe să facă o analiză exhaustivă a site-ului, să detecteze erorile tehnice și funcționale ale acestuia.
- Te ajută la eradicarea problemelor de pe site, este un bun vizionar și îți propune strategii concrete de promovare.
- Implementează tehnici de optimizare internă și externă, începând cu analiza cuvintelor cheie și terminând cu administrarea profilurilor de pe Facebook, Twitter etc.
- Se folosește de un set eficient de instrumente și interpretează adecvat datele despre performanțele site-ului tău.
- Înțelege foarte bine publicul țintă, necesitățile clienților și scopul afacerii tale, fiind astfel în stare să creeze un conținut relevant pentru paginile site-ului.
- Are ochi de designer, știind să structureze și să confere o formă atractivă, clară și armonioasă oricărei informații.
- Te ajută să apari în mod natural în articole de știri sau articole de blog relevante pentru afacerea ta, creând o rețea foarte productivă de linkuri în jurul site-ului tău.
- Se pricepe la campaniile de publicitate online și la crearea unor anunțuri corecte pe AdWords sau Bing Ads, care pot aduce rezultate imediate.
- Are deprinderi excelente de comunicare, un proces de lucru transparent și te ține la curent cu orice noutate referitoare la site-ul tău.
- Se folosește doar de tehnici legale de SEO, evitând metodele maneliste și suspecte de promovare etc.
Când ai nevoie de ajutorul expertului web?
Te-ai întrebat vreodată dacă poți să ai grijă singur de propriul site? Evident! Creezi un site de valoare, dai oamenilor informații utile, investești resurse și tot timpul tău în administrarea acestuia. Întrebarea crucială este, însă, de câte resurse dispui și dacă ai posibilitatea să acorzi tot timpul tău pentru administrarea unui site, pentru un studiu continuu și urmărirea concurenților?
Un expert SEO este
profesionistul care știe totul despre cum funcționează un site, iar sarcina lui de bază este
să te ajute să vinzi mai bine, aplicând toate strategiile și tehnicile legitime posibile. Dacă simți că faci totul ce depinde de tine, dar site-ul tot nu apare pe prima pagină de căutări, înseamnă că este de lucru și ar fi cazul să apelezi la sfaturile lui, căci, la fel ca și în cazul unei răceli, tu alegi – să mergi la medic, ori să te ocupi cu autotratament. Decizia îți aparține.