După ce au înțeles
ce este SEO și
cu ce se ocupă un specialist SEO, cei care dețin site-uri au ajuns la întrebarea ce vine într-o consecutivitate absolut normală: oare nu putem să obținem poziții bune în Google și fără optimizare? De ce ai nevoie de ajutor în promovarea site-ului, dacă acesta are deja un conținut excelent?
Hai să vedem împreună!
Conținutul este regele fiecărui site.
Într-adevăr, conținutul bun, bine formulat, informativ și util – lucrează în favoarea ta; imaginile relevante, arhitectura frumoasă a articolelor – pe de o parte, persoanele care te recomandă mărinimos – pe de altă parte: toate acestea îți vor aduce vizite calitative.
Însă, ca să poți fi cu adevărat altruist față de utilizatori, ca niciodată să nu le creezi experiențe neplăcute şi ca ei să rămână satisfăcuți de cum le rezolvă problema website-ul pe care au ajuns, trebuie să ai un site frumos structurat – unul intuitiv și util. Mai jos am descris câteva dintre practicile ce se consideră user-friendly, ce te vor ajuta să înțelegi de ce a apărut SEO și care este utilitatea SEO:
–
Viteză de încărcare bună – ceea ce ar însemna plus valoare și experiență plăcută pentru utilizatori, ca ei să nu piardă timp și nervi navigând. Un expert SEO știe să optimizeze această viteză: uneori s-o dubleze, alteori să facă site-ul să zboare 🙂 Poți verifica viteza site-ului tău: dacă sunt probleme, probabil că o să observi asta, or, lucrurile se află prin comparație (probabil ai observat cât de rapid este SEOlium).
–
Alegerea unui set de cuvinte cheie potrivite – este vorba de cuvintele și expresiile pentru care vrei să deții primele poziții în Google. Dat fiind faptul că multe site-uri dețin poziții în Motoarele de Căutare doar pentru un subset dintre cuvintele relevante conținutului lor, putem afirma că majoritatea site-urilor au un potențial neexploatat. Specialistul pe SEO știe să depisteze și să valorifice acest potențial, iar utilizatorii sunt fericiți când reușești să le oferi exact ce căutau și, poate, ceva în plus.
–
Structurarea intuitivă a site-lui – ca utilizatorii să nu se piardă în întregul site, are loc structurarea armonioasă a acestuia, ținându-se cont de cuvinte și expresii cheie: logic, intuitiv, cu acuratețe și simplitate.
Așadar, de ce este SEO necesar?
Pentru că Motoarele de Căutare sunt, totuși, roboți, ele colectează semnale de notorietate și utilitate ale paginilor (da, sunt o mulțime de semnale de genul:
viteza de încărcare a întregului site,
numele domeniului,
numărul şi calitatea legăturilor către site-ul ce găzduiește pagina şi către pagina respectivă în particular,
titlul paginii,
adresa URL a paginii,
cât de des este înnoit conținutul site-ului,
existența sau lipsa unui conținut duplicitar,
structura de linkuri interne a întregului site etc.).
Printre toate acestea se întrezărește clar nevoia implicării umane:
consultantul SEO alege ce cuvinte sunt relevante pentru site şi organizează website-ului ținând cont de ele – creează meniuri, pagini dedicate, etc.; înlătură conținutul duplicitar, care scade din valoarea unui website (de exemplu: recurge la folosirea corectă a tag-ului rel=canonical şi a codului 301 „redirect”), sporeşti gradul de accesibilitate şi interactivitate ş. a.
Per general, vizitele provenite din Motoarele de Căutare sunt cele mai importante pentru un site, deoarece internauții aterizează, cu ajutorul lui Google, exact pe pagina cu articolul, cu produsul sau cu informațiile cele mai relevante căutării lui – adică pe cea mai potrivită pagină pentru el, cea care îi poate rezolva problema. Acest lucru se petrece fără ca internautul să navigheze într-un mod disperat pe întregul site pentru a găsi ceea ce caută, pierzând timp prețios sau, chiar, eșuând în intenția sa, deși conținutul valoros se afla la doar un click distanță.
Așadar, click-urile aduse de motoarele de căutare sunt cele mai rentabile, pentru că atrag oameni realmente interesați de ce ai tu de spus în legătură cu căutarea lor.
SEO ține să amelioreze semnalele de relevanță şi importanță a site-urilor în ochii Motoarelor de Căutare prin tehnici oneste şi lucrative.
Legea de bază în SEO: site-ul trebuie optimizat ca și cum motoarele de căutare nu ar exista. Orice optimizare trebuie făcută pentru oameni!